Zobacz wszystkie

Hydropolis gospodarzem V Forum Promocji Turystycznej

Kolejna, piąta już edycja Forum Promocji Turystycznej, eksperckiego spotkania organizowanego przez portal branżowy WaszaTurystyka.pl, odbędzie się 10 kwietnia w Hydropolis. Tego dnia centrum wiedzy o wodzie będzie nieczynne dla zwiedzających.

Jak zawsze, czekają nas ciekawe debaty i pojedynki ekspertów. Jednym z punktów programu będzie rozmowa największych polskich touroperatorów z przedstawicielami najpopularniejszych kierunków turystycznych, prowadzących promocję w Polsce.

Turystyka potrzebuje dobrej promocji

Celem Forum Promocji Turystycznej jest rozpowszechnianie dobrych praktyk, dostarczanie inspiracji, pomysłów dla przedsiębiorców, organizacji turystycznych, samorządowców działających na rzecz turystyki – wyjaśnia Adam Gąsior, redaktor naczelny portalu WaszaTurystyka.pl.

Turystyka to świetnie rozwijający się biznes, który bardzo potrzebuje sprawnych, fachowych działań promocyjnych i współdziałania ludzi pracujących w różnych obszarach. Chcemy nie tylko dostarczać wiedzę, ale też integrować środowisko, zderzać ze sobą różne punkty widzenia, zmuszać do spojrzenia z innej pozycji na to, co się dzieje w turystyce – dodaje.

Wśród tematów, które poruszymy podczas Forum, będą m.in. różne metody promocji turystyki wodnej w Polsce, promocja polskich plaż, nowoczesne formy promocji biur podróży, współpraca branży turystycznej z narodowymi ośrodkami informacji turystycznej. Odbędzie się też debata o tym, jak promować razem Dolny Śląsk i jego stolicę.

Debata touroperatorów i nowe technologie

W debacie touroperatorów z podmiotami promującymi kierunki turystyczne udział wezmą: wiceprezes Itaki Piotr Henicz, prezes Neckermann Podróże Maciej Nykiel, wiceprezes Grecos Holiday Janusz Śmigielski, prezes Best Reisen Group Leila Ben Arfi, dyrektor przedstawicielstwa ONTT w Warszawie Ahmed Meddeb, dyrektorka Cypryjskiego Biura Promocji Cypru w Polsce Marzena Henszel i założyciel firmy Travel Advance (reprezentuje Dubaj i Maltę w Polsce) Paddington Tucker. Wstęp do tematu wygłosi Paweł Niewiadomski, właściciel biura podróży Hoiliday Tours oraz prezes European Travel Agents and Touroperators Associations i Polskiej Izby Turystyki. To pierwsze tego typu spotkanie dużych biur turystyki wyjazdowej we Wrocławiu.

Podczas wydarzenia uczestnicy zapoznają się też z nowinkami technologicznymi ze świata turystyki. Dowiedzą się na czym polegają zmiany w systemie rezerwacyjnym MerlinX. Poznają też na żywo działanie technologii Uniti, która umożliwia komunikowanie się z grupą na odległość i w przyszłości ma zastąpić zestawy słuchawkowe dla pilotów i wycieczek. Wysłuchają prezentacji Tomasza Berdowskiego, prezesa zarządu MerlinX, a także Marcina Mirskiego i Sebastiana Sikory, twórców Uniti.

Turystyka bez wody nie ma racji

Wrocławskie centrum wiedzy o wodzie Hydropolis to naturalne otoczenie do rozmowy o tym, jak promować produkt turystyczny oparty na bliskości akwenu – rzeki, jeziora, kanału czy morza. Wypoczynek nad wodą to jedna z ulubionych form spędzania czasu wolnego, tym bardziej więc należy przyłożyć dużą wagę do jej profesjonalnej promocji – mówi Wiola Samborska, marketing menedżer z Hydropolis i MPWiK S.A. we Wrocławiu.

O tym, jak ona wygląda w rzeczywistości i co można poprawić rozmawiać będziemy z ekspertami reprezentującymi: Chorwację, Brandenburgię, Krynicę Morską, Darłowo, Pętlę Żuławską, Wielką Pętlę Wielkopolski. Oddzielna rozmowa będzie dotyczyła turystyki związanej z rzeką w miastach i regionach: Poznań, Wrocław, Mazowsze, Lubelszczyzna.

Czy region i stolica potrafią współpracować?

Trzecia sesja konferencji poświęcona będzie tematowi, który w wielu regionach Polski budzi emocje – współpracy pomiędzy regionem a jego stolicą w zakresie promocji turystycznej. Układa się ona różnie w całym kraju. Znamy przykłady, że stolica jest jedyną atrakcją turystyczną, którą chwali się województwo, albo odwrotne – oddzielnie promuje się region i jego atrakcje, a oddzielnie miasto. To zagadnienie omówione zostanie na przykładzie Dolnego Śląska i Wrocławia, a w debacie rozmawiać będą przedstawiciele UM Wrocławia, Lotniska Wrocław, Dolnośląskiej Organizacji Turystycznej, Zamku Książ, Szklarskiej Poręby i Świdnicy.

Na Forum Promocji Turystycznej spotykamy się 10 kwietnia w Hydropolis we Wrocławiu. Rejestracja odbywa się poprzez stronę internetową wydarzenia. Organizatorami wydarzenia są: portal branżowy WaszaTurystyka.pl i wrocławskie centrum wiedzy o wodzie Hydropolis, partnerami: Chorwacka Wspólnota Turystyczna – Przedstawicielstwo w Polsce, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego, MerlinX – Elektroniczne Systemy Sprzedaży, Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Uniti. Wydarzenie zostało objęte patronatem Polskiej Izby Turystyki i Agencji Informacyjnej.

Szczegółowy program: www.forumpromocjiturystycznej.pl